Ontwikkeling
Wat hebben we in 2018-2019 gerealiseerd
• Taal- spelling onderwijs: De taal- spelling methode “Staal” is geborgd. Het hele jaar is er begeleiding van een externe geweest.
• Begrijpend lezen: Wij hebben gekozen voor een nieuwe methodiek “Close Reading” van begrijpend lezen onder begeleiding van een externe. Dit traject hebben wij samen met basisschool de Vossenburcht doorlopen.
• 1 stap verder met 1-zorgroute: Bureau Wolters heeft 2 studiedagen verzorgd.
• VVE Plus: Vier leerkrachten van groep 1-2 hebben het tweejarig traject van VVE Plus gevolgd. Zij hebben allemaal een grote persoonlijke groei doorgemaakt.
• TOS medium voorziening: Alle leerkrachten hebben scholing gehad om leerlingen met TOS te kunnen begeleiden.
• Wereldoriëntatie: De methode “DaVinci” is verder ingevoerd onder begeleiding van externen.
• Leefstijl en SCOL Alle teamleden hebben het certificaat om de “Leefstijl” lessen te mogen geven. Twee teamleden hebben de tweedaagse “Leefstijl” coördinator gevolgd.
• Ouderbetrokkenheid 3.0: Er zijn start gesprekken geweest met kind, ouders en leerkrachten.
• ZML arrangement: Ook dit schooljaar is er een gespecialiseerde onderwijsassistente aanwezig om met langzaam lerende leerlingen te werken. Dit gebeurde 5 ochtenden in de week
Waar gaan we aan werken in 2019-2020
• Begrijpend lezen: Onder leiding van een externe gaan we de methodiek “Close Reading” verder invoeren.
• Technisch lezen: Voor de groepen 6, 7 en 8 gaan we op zoek naar een nieuwe voortgezet technisch leesmethode.
• 1 stap verder met 1 zorgroute: Bureau Wolters blijft het team tijdens 3 studiedagen begeleiden om na elke toets periode nog beter te gaan analyseren.
• VVE Plus: Het tweejarig traject is afgelopen. Afhankelijk van de subsidie van de gemeente Nijmegen komt er een vervolg.
• TOS medium voorziening: Het hele team wordt geschoold om kinderen met een TOS indicatie zo goed mogelijk te begeleiden. Het accent ligt op de executieve functies.
• Het team wordt geschoold in het omgaan en begeleiden van ZML leerlingen
• Ouderbetrokkenheid 3.0: De startgesprekken zijn in de 3e en 4e schoolweek; De nieuwjaarsreceptie zal voor de herfstvakantie plaatsvinden; De leerkracht voert kind gesprekken met de leerlingen; De ouder gaat meer betrokken worden in het leerproces van hun zoon of dochter.